7. cvičení

1. Nakreslete objekt dle zadaných parametrů.

Nadefinujte nový styl kóty "koty". Parametry převezměte z obrázku.

Poloměr kružnice opsané osmiúhelníku je 400 m a střed kružnice má souřadnice X = 5000 m a Y = 1000 m.

Obrazec okótujte dle obrázku.





2. Nakreslete objekt stejný jako na obrázku a okótujte jej.

Styl kóty převezměte z obrázku.





3. Okótujte fotbalové hřiště z 5. cvičení.

Vytvořte nový kótovací styl "hriste". Vynášecí čáry budou žluté, kótovací čáry budou červené, značky budou stavařské čárky, text bude zelený.

Kóty budou v metrech s přesností na milimetry (3 desetinná místa).

U kót nastavte toleranci symetrickou 0,2 m.

Okótujte obě poloviny hřiště řetězovou kótou, brankové a pokutové území, délky oblouků u pokutového území, průměr středového kruhu a úhel mezi brankovou a postranní čárou.

Všechny kóty přemístěte do výše vytvořeného kótovacího stylu "koty".

4. Nakreslete a okótujte stavební výkresy dle předloh včetně šraf.

1) Půdorys objektu (můžete využít bodový podklad z 1. cvičení)  - kiosek1.pdf

2) Řez objektu -  kiosek_rez.pdf

Kóty je nutné si nejprve nastavit pro účely stavebního výkresu tak, aby byly stejné jako v předloze. 

Sklon v procentech udává převýšení na 100 metrů délky. (3.5 % je 3,5 m výšky na 100 m délky)